Jom jalan jalan [ma'moura]


Salam.Moga semua sihattttttttt. :)

AMARAN : Entry panjang gila, kalau bosan boleh cari blog lain yang lebih berfaedah.sekian

Alhamdulillah.Alhamdulillah.
Bersyukur jangan kufur.

Entry kali ni malas nak emo emo.Heheh.Sound pelik.Actually rasa macam lack of benefit writing lately,maka saya rasa nak share tempat pelancongan honeymoon orang jiran sebelah[ ini tipu].Dekat je pun.Kalau naik tramco/tremco baru berapa je.Err berapa eh? Nama tempat ma'moura.Ni pun agak agak berapa minggu lepas dah la.Haha bunyi pun macam lama dah je kan.Kawasan agak terpencil sebab tak banyak tempat tinggal penduduk sebelum nak sampai kawasan ni.Cuma jalan ke ma'moura ni lurus tersangat lurus.Straight aja.


Macam biasa lah entrance fee sure la ada.[tram pun bayar la.25 piastres=ada kot dalam rm 0.10.malas nak bahagi].Jalan dari gate lebih kurang sempat makan nasi lemak berbungkus-bungkus sekali dengan karipap.[Ahh.Sedapnya]..Tapi yang best disebabkan tempat ni dah jadi tempat pelancong luar nak berjemur,maka banyak la rumah-rumah penginapan.Memang sangat banyak -.-..Ada jugak mcm villa betul betul depan laut.Perghh yang ni tak tau la fee berapa.Hahaha.


Ak datang sini tujuan nya sebab buat SC.(smart circle).Sambil lepak lepak weekend release tension.Bnayak student malaysia suka datang sini bukan sebab nak mandi sangat pun sebab area rumah sendiri pun boleh nak mandi.[Dalam bilik air sudah.Haha]..Tapi ada disediakan perkhidmatan bagi sesiapa yang kempunan dan baru nak belajar kenal apakah itu basikal.Hihi.


Tapi,aku rasa ziarah ziarah macam ni banyak hikmah.Bukan saja nak tengok keindahan ciptaan Allah.Subhanallah.Serius kita kena rasa bersyukur tu sangat sangat. :').
Disebabkan banyak family atau couple couple [tu pasal aku cakap honeymoon] datang tempat macam ni, banyak la budak budak berkeliaran lari lari perasan macam diorang sorang je comel dan cool.Oh okay.Ignore hiperbola di situ.[memang kadang2 aku rasa tu kenyataan,ahaha]..


Nikmat mata untuk melihat ni memang sangat besar.Dari apa yang kita tak tahu,kita tahu.Dari seorang yang sedih kepada gembira dan tersenyum.Tak terucap nikmat untuk melihat ni.Kalau kita tengok orang yang memang buta sejak azali, kalau kita cakap cantik pun dia tak boleh nak describe cantik tu macam mana.Cuma rasa hati dia yang ikhlas memang dia boleh rasa benda tu cantik.


Sahabat, memang seronok ada ramai sahabat, daripada seorang yang jadi musuh kita pada awalnya,hingga saat dan nafas ini masih lagi bersyukur kerana boleh terus bersahabat.Kisah lama,biarkan jangan lupakan kerana kita tak harus mengulang kembali apa yang difaktakan ia salah.







Selama saya berkawan, saya tak pernah langsung rasa saya bagus saya hebat saya pandai saya berlagak saya sombong saya memilih dalam berkawan,saya rasa saya suka kawan dengan semua tak kira pandai atau tidak dia, cantik atau tidak dia,cuma kalau saya rasa sifatnya ada yang menjengkelkan tak kira alim nya dia atau tidak,saya akan rasa tak selesa, saya rasa kawan itu terma untuk semua manusia.Kita yang ingin mencari sahabat yang baik,tapi kita sendiri tak mahu berubah ke arah kebaikan itu satu tindakan yang sia-sia.Bagi saya sia-sia kerana nikmat yang Allah bagi untuk kita syukuri ini masih berterusan tanpa sedikit pun kurang malah lebih dari apa yang kita minta.Allah sentiasa ada , keampunanNya juga sentiasa terbuka bagi yang betul-betul meminta kepadaNya.WA.




Nah, ini gambar [skemanya] time visit ma'moura.
* free-editing.malas 
*snap pakai phone camera cybershot 3.5 mp bukan DSLR.
*mungkin ada beberapa watak di dalam gambar yang berulang.hahaha




nadiah shah,kau macam pegang baby,ahaha

syikin,kecik comel je

vacation house

ni betul betul depan laut

nadiah shah and kawannya.ahaha

tengah nego harga.hek hek.kak sarah, nadiah shah, syikin, wani

ni salah satu villa,amacam? hehe

bersembang

unik,so aku snap.tapi err i dont know apa yg ditulis.

kak aain masak :) to all mak mertuas out there.hehe

nadiah shah -______- this blog is urs or mine? confused

ini basikalnya.haha cantik la kot.





p/s: dah nak start modul baru!!hehe.orang lain dah habis exam final.final! la wey.T.T yaaa.tau tau.lepas ni sure malas nak online sebab malas nak topup bband.haha.selamat!

Comments

Popular posts from this blog

Drama OSCE dan Long case

Kamsa

Hati