Love letter :)



"Pada hari engkau akan melihat orang-orang yang beriman laki-laki dan perempuan, betapa cahaya mereka bersinar di depan dan di samping kanan mereka,(dikatakan kepada mereka), "Pada hari ini ada berita gembira untukmu,syurga-syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai,mereka kekal di dalamnya.Demikianlah kemenangan yang agung."-ayat 12




Pada hari orang-orang munafik laki-laki dan perempuan berkata kepada orang-orang yang beriman, "Tunggulah kami! Kami ingin mengambil cahayamu"(Kepada mereka) dikatakan, "Kembalilah kamu ke belakang,dan carilah sendiri cahaya (untukmu)".Lalu di antara mereka dipasang dinding (pemisah) yang berpintu.Di sebelah dalam ada rahmat dan di luarnya hanya ada azab.-ayat 13




Orang-orang munafik memanggil orang-orang mukmin, "Bukankah kami dahulu bersama kamu? " Mereka menjawab,"Benar,tetapi kamu mencelakakan dirimu sendiri, dan kamu hanya menunggu, meragukan (janji Allah) dan ditipu oleh angan-angan kosong sampai datang ketetapan Allah; dan penipu (syaitan) datang memperdaya kamu tentang Allah.-ayat 14




Maka,pada hari ini tidak akan diterima tebusan dari kamu maupun dari orang-orang kafir.Tempat kamu di neraka.Itulah tempat berlindungmu,dan itulah seburuk-buruk tempat kembali ."-ayat 15






Belum tibakah waktunya bagi orang-orang beriman,untuk secara khusyuk mengingat Allah dan mematuhi kebenaran yang telah diwahyukan (kepada mereka) dan janganlah mereka berlaku seperti orang-orang yang telah menerima kitab sebelum itu,kemudian mereka melalui masa yang panjang sehingga hati mereka menjadi keras.Dan banyak di antara mereka menjadi orang-orang yang fasik.-ayat 16


Al-Hadid ayat 12-16


Munafik : mengaku beriman tetapi melakukan sebaliknya.
Fasik : orang yang terus-terusan melakukan dosa kecil

Moga kita bukan tergolong dalam golongan ini.








Al-Quran rujukan manusia.Saya rasa perlu dikongsi.Maka saya kongsi.
Moga sama-sama kita menjadi 'abd Allah yang diterimaNya.









p/s: saya rasa pelik kalau saya nak post entry ada orang tengah usha.haha.
saya selalu akan ckp saya taknak buat itu ini.then ada orang yg tak berapa nak like.tp saya ckp je.sbb at last saya buat je kerja tu.itu mmg sifat saya.jgn la salah faham awal2 der, gua takde ah jahat sangat.

Comments

Popular posts from this blog

Drama OSCE dan Long case

Kamsa

Hati