mix feelings



Apa yang kita benar-benar suka
Kita rasa ianya yang terbaik
Kita rasa yang paling hebat
Kita rasa sempurna maksima


Tapi,
tak selalunya kita dapat
tak selalunya ianya betul-betul "kena" dengan jiwa


Benar bukan?


Allah..

**********



Kadang-kadang kita rasa kitalah yang paling tidak bernasib baik, selalu ditimpa ujian..
Selalu kecewa, terasa hati malah kita rasa kitalah orang yang paling sedih..


Padahal orang lain jauuuuuuuuuuuuuuuuuuuh lebih haybat ujianNya.
Mereka buat apa?
Adakah seperti kita? Mahu menjadi yang tertinggi, tapi tidak "besar jiwa" nya..


Contohnya...
Saya rasa sayalah yang paling hebat..Berjalan kaki dari sporting ke gamaah.[ jarak dia haha tak reti nak agak]..Saya balik pun dah nak dekat Mahgrib rileks je jalan..Dan dulu malam solat terawikh jalan dari Masjid Gami' Ibrahim ke Gamaah..balik je nak dekat pukul 12tengah malam..subuh pukul 3 4 macamtu..penat..


Padahal, rupanya ada lagi orang yang jauh jalannya..
Dari bangunan mara ke camp caesar..




Saya perlu jadi orang yang bersyukur.I mean bukan sekadar cakap je..
Susah..Payah..
Dan yang pasti, perlu mujahadah.


***********



Bila bercakap tentang apa jua jenis makanan, akak akan cakap "oh ummi suka masak ni dulu" "ummi pandai masak ni" dan sebagainya.


Orang akan tanya " zihah pandai tak buat? "


Senyum sengih-sengih." Saya makan je pandai, tak tawu buat pun.Hihi"


"Nanti balik Msia, pergi la belajar buat semua okey"-kawan


HAHA..



Ummi,

Akak nak wishing you " Happy Birthday!"



Moga Allah beri sumber kekuatan saya ini juga kekuatan.
Moga Allah beri sumber ketenangan saya ini juga ketenangan.
Moga Allah beri sumber cahaya saya ini juga nur dan rahmahNya.



Ameen.

akak sayang ummi ! :')



Comments

Popular posts from this blog

Drama OSCE dan Long case

Kamsa

Hati