Isu Lagi




Ana hadir sewaktu satu kelas pengajian agama,
pada hari yang sama juga ada satu majlis yang tidak kurang hebatnya.Concert Maher Zain.

Teringat lagi ustaz berseloroh,

" Hai, sikit malam ni.Ramai yang pergi konsert Maher Zain.Takpa saya kat sini pun boleh nyanyi jugak.Hehe"

Separuh saja dewan.Ustaz sedikit pun tidak kisah.(Pada pandangan saya)
Ustaz cakap tak apa, inshaAllah yang hadir ke kelas atau konsert tu diberi ganjaran pahala dari Allah.
Jangan yang duduk rumah saja.


Personally, saya tak mempunyai masalah pun dengan kedua-duanya.Dua-dua juga best.
Nak kata tak minat Maher Zain, setiap malam saya dengar CD beliau.Siap ulang untuk berapa juta kali pun saya taktau.HAHA.


Sekarang, timbul juga isu sama.Cuma yang berbeza artisnya aja, Opick dan beberapa lagi kumpulan nasyid lain.Daei Nada etc.(serius subhanAllah sedap gila dai nada nyanyi live.haha).Oh lokasinya juga sama, cuma kali ini Alhamdulillah percuma atas sumbangan dari pihak Indonesia untuk bayaran sewa tempat.(rezeki pada masa-masa akhir).


Cuma kok sekarang (lol cakap indon)


Ada yang bertanya saya,

"Apa pandangan zihah, kalau orang kata konsert tu bidaah?"

Daripada pergi konsert, baik pergi kelas agama.Konsert tu kan bidaah.


Saya senyum dan pandangan saya

" Kalau dia taknak pergi konsert, takpayah la pegi." Easy.
[baca dengan nada sopan, nanti salah paham susah.ekeke]


Teringat pula dengan video malam solat hajat batch.


" Haji datang sini naik apa? Berjalan kaki? "

" Hanya orang orang yang bodoh sahaja yang berjalan kakik! (slang indon.haha), Pastinya menaiki mobil !"

" Jadinya, haji orang yang bodoh. Kerana mobil itukan buatan orang kafir "

Haji yang menuduh ustaz yang menggunakan kelengkapan seperti kerusi , meja, dan lain2 buatan orang kafir itu kafir juga.




Jadi sekarang, pergi konsert Palestin Opick bidaah ?


P/S: Dua-dua benda baik.Nak bergaduh buat apa?
 Syaitan tepuk tangan bersorak gembira.Tak rasa tercabar ?





Comments

Popular posts from this blog

Hebatnya Doa (Ramadan reminder)

Nafas

Haramain Part 1 -Madinah