Bangun-bangun dan gelap





Dan barang siapa berpaling dari peringatan-Ku, maka sungguh,
dia akan menjalani kehidupan yang sempit,
dan Kami akan mengumpulkannya pada hari kiamat dalam keadaan buta.




Courtesy : Google


Dia berkata, "Ya Tuhanku, mengapa Engkau kumpulkan aku dalam keadaan buta, padahal dahulu aku dapat melihat?


Dia (Allah) berfirman,

"Demikianlah, dahulu telah datang kepadamu ayat-ayat Kami, dan kamu mengabaikannya, jadi begitu  (pula) pada hari ini kamu DIABAIKAN"


[Surah Taha 20: ayat 124-126]


Sekali imbas, kita rasa ayat-ayat ni semua straightforward nak ditujukan pada orang kafir/tak beriman.
Tapi kita lupa word "...mu" tu tak specific pun untuk kaum sekian sekian golongan sekian sekian.

Sebab memang untuk makhluk Allah yang sebaik-baik ciptaan, manusia.


Kita yakin kita tak akan termasuk dalam golongan yang Allah sebut kat atas?

Kita pasti dan yakin setiap ayat-ayat Allah tu kita tak abaikan, kita tak ambil mudah, kita dah laksanakan?


Refleksi.


Moga kita sentiasa dalam rahmat Allah dan termasuk dalam golongan solihin.Amin.


:)


Comments

Popular posts from this blog

Hebatnya Doa (Ramadan reminder)

Haramain Part 2 - Mecca

Haramain Part 1 -Madinah